donderdag 8 maart 2018

Mysterieus Massif Central

Frankrijk ligt vlak bij maar om de één of andere reden ben ik nog nooit in het Massif Central geweest. Dordogne, Auvergne, Les Causses, ... had ik zelfs niet echt bekeken op de kaart.
Als zomerbestemming vond ik die regio wat soft. Beetje bij beetje begon het idee te rijpen om er dan eens in de winter iets te doen. Maar dat is niet zo eenvoudig : erg weinig hutten en gîtes, no-go zones voor wild, zones met hoog lawinerisico,...
Het doel is om de twee grote vulkanen te verkennen en met elkaar te verbinden. Start met de Plomb de Cantal, einde op de Puy de Sancy. Die vulkanen zijn enorm - toen ze 2 miljoen jaar geleden actief waren moet dat nogal een zicht geweest zijn. Het is een tocht die erg weinig gedaan wordt in de winter. Ik ben echt benieuwd wat het zal worden.
Puy Mary en Buron d'Eylac zoals ik hoop dat het er bij zal liggen. Duimen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten